HealthFlex
Een kleinigheidje voor de één, …

Zorgverlening bestaat niet enkel uit persoonlijke verzorging en verpleging, het gaat verder. Luisteren, écht luisteren naar de mensen om je heen, is vaak nog veel belangrijker. Zo ook bij deze cliënt, die een geweldig team van zorgverleners om zich heen heeft die verder kijken dan enkel de fysieke zorg die nodig is.
Vele uren per dag maakt deze cliënt gebruik van een hoofdtelefoon. Of hij nu film kijkt, muziek luistert of zich gewoon even wil afzonderen van zijn omgeving, zijn hoofdtelefoon wordt optimaal benut. Door het vele gebruik heeft zijn hoofdtelefoon veel geleden en hangt deze inmiddels met tape aan elkaar. Door de hoge zorgkosten zijn de financiële middelen minimaal, waardoor een nieuwe kopen niet zo vanzelfsprekend is.
Als verrassing hebben we een organisatie benaderd die hoofdtelefoons verkoopt. Deze organisatie wil niet met naam genoemd worden, en dat respecteren wij uiteraard. Zij wilden graag meewerken aan deze verrassing, en zo stonden de zorgverleners afgelopen vrijdag op de stoep bij deze cliënt met de boodschap: “we gaan een uitstapje maken”. Waar naartoe, dat bleef een verrassing.
Samen met zorgverleners en partner, kwam deze cliënt aan bij de winkel. Eenmaal binnen kreeg hij te horen waarvoor hij daar was: hij mocht diverse hoofdtelefoons passen om te kijken welke het meest comfortabel zat. Één van deze hoofdtelefoons mocht hij mee naar huis nemen. Zijn gezicht sprak boekdelen, een lach van oor tot oor en tranen in zijn ogen. Wat voor de één een kleinigheidje is, is voor de ander zo veel meer.
Zorgverleners die het verschil maken, dat is waar HealthFlex voor staat.